Тест на най-икономичното Peugeot
Автомобилите на Peugeot от серията 200 са може би най-успешният проект на марката в новата автомобилна история на PSA. От момента на тяхната поява през 1983 година до днес са реализирани над 15.5 млн „Лъвчета“ от серия 2. Последният модел от тази генерация 208 дебютира през 2012 г. и благодарение на този модел продажбите на Peugeot спряха своето стремглаво падане надолу. Сега, три години по-късно, франсетата направиха фейслифт на този важен за тях модел.
От различните версии избрахме за тест доста любопитна модификация претендираща за приза най-икономичното Peugeot. Казваме любопитна, защото само преди броени дни същото Peugeot, обозначено като 1.6 BlueHDi 100 S&S, постави забележителен рекорд за нисък разход на гориво. Експериментът се проведе под наблюдението на френската организация UTAC (Технически съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите), а с колата бяха изминати 2 152 километра с 43 литра дизелово гориво. След прецизни измервания и изчисления беше установен среден разход от 2.0 л/100 км. Рекордьорът естествено е леко доработен, но въпреки това модификацията вече се смята за една от най-икономичните субкомпактни коли. Именно това Peugeut 208 1.6 BlueHDi 100 S&S вече се продава и на нашия пазар, а ние решихме да проверим колко харчи колата в реални пътни условия. Както може би се досещате, не успяхме да постигнем разход от 2 литра на 100 километра пробег.
За тридневния тест драйв, по време на който карахме автомобила и в градски условия, и на извънградско, борд компютърът отчете среден разход от 4.9 литра на 100 км. Четирицилиндровият дизел с работен обем 1.6 литра и мощност 100 конски сили се оказа съвсем нелош вариант за сравнително лекото купе. Динамиката на колата е много добра, а пътното поведение може да се определи като отлично. Возията е по-скоро мека за подобен тип автомобили, но това не се отразява на стабилността в завои.
Иначе промените по екстериора и интериора са минимални, но благодарение на тях колата изглежда по-модерна. Отвън впечатление правят променената радиаторна решетка и новите задни светлини, които имат т.нар. 3D ефект. Вътре материалите са качествени, а сглобката – много добра. Скърцания и паразитни шумове в купето няма. Седалките са доста по-меки от тези на немските и японски алтернативи, а най-отличителната особеност се крие в приборния панел.За разлика от всички останали автомобили той е изнесен над волана. За целта кормилото е разположено малко по-ниско и диаметърът му е по-малък от стандартните кормила. Това обаче съвсем не е предпоставка за дискомфорт – просто поредното авангардно решение на французите. Като цяло колата е идеален вариант за малък градски автомобил – компактен, маневрен, икономичен и достатъчно динамичен. Базовата цена от 21 420 лв с ДДС е добра, но допълнителното оборудване е малко скъпичко.Скъпичко, защото въпреки доста богатото оборудване на тестовия автомобил (екземплярът от снимките Peugeot 208 5P ALLURE 1.6 e-HDI 100 BVM5 S&S) крайната сума нараства значително спрямо базовата цена. Наточената версия, която управлявахме, се предлага на нашия пазар за 35 240 лв с ДДС – висока цена предвид родните пазарни особености и субкомпактния сегмент, в който се позиционира Peugeot 208. Според желанията обаче има и доста по-евтини комплектации на 208 в диапазона 20 000 – 25 000 лв с ДДС.
Източник: ФАКТИ